W dwudziestym pierwszym wieku, kiedy to komunikacja online odgrywa kluczową rolę w biznesie, programy do mailingu stały się nieodłącznym narzędziem dla przedsiębiorstw pragnących osiągnąć sukces w dziedzinie e-mail marketingu. Współczesne aplikacje do mailingu, które są oferowane w modelu SaaS (ang. software as a service), otwierają przed przedsiębiorcami nowe możliwości w zakresie:
- prowadzenia kampanii e-mailowych,
- zwiększania sprzedaży
- budowania zaangażowania odbiorców,
- kształtowania pozytywnego wizerunku marki jako autorytetu w swojej dziedzinie.
Newsletter i E-mail marketing – co to jest?
Newsletter to wszechstronny, wciąż powszechnie wykorzystywany sposób działalności marketingowej w komunikacji biznesowej, który pozwalający na osiągnięcie różnorodnych celów. Poprzez newslettery firmy mogą na przykład:
- budować zaangażowanie,
- zwiększać świadomość marki,
- wpływać na wzrost sprzedaży.
Kluczem do sukcesu jest wybór właściwego narzędzia do wysyłania maili oraz przemyślana strategia.
Skuteczny e-mail marketing wymaga przemyślanej kreacji. Warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych aspektów:
- analiza grupy odbiorców – klientów docelowych.Zrozumienie odbiorców i dostosowanie treści do ich potrzeb i preferencji.
- możliwość dostosowania pory wysyłki.Określenie optymalnej godziny i dnia, w której chcesz, aby wiadomość trafiła w dogodnym momencie.
- cele kampanii email marketingowych.Konieczne jest jasne ustalenie celów, przez co rozumie się wykonywanie takich zadań jak na przykład budowanie zaangażowania, zwiększenie sprzedaży czy wzrost świadomości marki.
- sekwencja kampanii. Planowanie serii wiadomości, które – wysyłane w odpowiedniej kolejności – razem stworzą spójną narrację.
- monitorowanie skuteczności. Dzięki profesjonalnym programom do kampanii email marketingowych możliwe jest śledzenie tego, ilu odbiorców otworzyli przesłanego maila, a także liczy kliknięć oraz reakcji odbiorców. Dzięki temu łatwiej jest dostosować strategię biznesową w taki sposób, by zwiększyć sprzedaż przedsiębiorstwa.
Tworzenie efektywnego copywritingu do e-mailingu – o czym trzeba wówczas pamiętać?
Treść wiadomości ma kluczowe znaczenie dla sukcesu kampanii. Temat wiadomości jest pierwszym impulsem do otwarcia maila, dlatego warto intrygować odbiorców. W treści można wykorzystać techniki copywritingowe, takie jak model AIDA lub elementy storytellingu, aby skutecznie przekazać przesłanie.
Ostatecznie, wybór narzędzia do wysyłania maili jest istotny, jednak to jakość treści i strategii decydują o skuteczności kampanii email marketingowej. Pamiętaj, że atrakcyjność wizualna i wartość przekazywanych treści są kluczowe dla budowania trwałych relacji z odbiorcami.
Co to są programy do mailingu?
Programy do mailingu to oprogramowanie, które umożliwia firmom zarządzanie działaniami w zakresie e-mail marketingu. Narzędzia te weszły na rynek, by zastąpić tradycyjne, dość czasochłonne żmudne metody wysyłki e-maili. Można dzięki temu uprościć proces:
- tworzenia,
- wysyłania,
- monitorowania kampanii.
Programy te oferują funkcje, które umożliwiają prowadzenie takich działań jak na przykład:
- tworzenie profesjonalnych newsletterów,
- automatyzacja procesów marketingowych,
- analiza skuteczności kampanii,
- dostarczanie narzędzi do personalizacji komunikacji.
Jakie znaczenie mają programy do mailingu?
W dwudziestym pierwszym wieku prowadzenie efektywnej komunikacji biznesowej bez użycia dedykowanego oprogramowania do mailingu jest niepraktyczne, zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw, które dysponują dużymi bazami mailingowymi.
Odpowiednio wykorzystane, narzędzia te umożliwiają przedsiębiorcom prowadzącym działalność biznesową dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów w krótszym czasie. Nie bez znaczenia są również dane i wskaźniki umożliwiające analizę i optymalizację kampanii.
Najlepsze programy do mailingu w 2023 roku – poznaj nasz ranking!
Na rynku dostępnych jest wiele programów do masowej wysyłki maili – wybór zatem nie jest prosty. Wybór odpowiedniego rozwiązania może być trudny. Poznaj przygotowany przez nas ranking programów do mailingu w 2023 roku:
GetResponse
GetResponse jest jednym z najlepszych obecnie programów do prowadzenia kampanii mailingowych. Wyróżnia się on świetnymi narzędziami do prowadzenia takich działań jak choćby:
- tworzenie newsletterów,
- automatyzacja marketingu,
a wszystko staje się prostsze z uwagi na polskojęzyczny panel. Choć wersja bezpłatna ma ograniczenie jedynie do 500 adresów e-mail, to trzeba mieć na uwadze liczne dodatkowe funkcjonalności tego rozwiązania; twórcy programu udostępniają również bezpłatne kursy, dzięki którym można poszerzyć wiedzę na temat e-mail marketingu.
Moosend
Moosend to kolejne warte uwagi rozwiązanie. Jest to prosty w obsłudze program, który umożliwia nam łatwe tworzenie estetycznych mailingów. Moosend to świeże rozwiązanie; jego start miał miejsce w 2023 roku. Moosend oferuje rozszerzone opcje w zakresie personalizacji e-mail marketingu oraz różnego rodzaju widgety. Darmowa wersja próbna trwa 30 dni, co jest obecnie standardem na rynku. Następnie, program ten jest oferowany w cenie od 9 dolarów miesięcznie.
AWeber
Narzędzie to służy do e-mail marketingu – darmowa wersja pozwala na obsługę do 500 rekordów. AWeber wyróżnia się przede wszystkim z uwagi na intuicyjne zarządzanie listami mailingowymi, możliwość śledzenia transakcji oraz telefonicznego wsparcia klienta. Takie rozwiązanie to przede wszystkim świetny wybór dla małych firm, zwłaszcza w sektorze e-commerce.
SendInBlue
Automatyzacja mailingu z wykorzystaniem SendInBlue to kolejne rozwiązanie, które może przynieść liczne korzyści. Program ten oferuje brak dziennego limitu wysłanych wiadomości, co może być szczególnie przydatne w przypadku zbliżających się świąt czy Black Friday. SendInBlue oferuje darmowy, ograniczony pakiet do wysyłania wiadomości email, a opcje płatne zaczynają się od 25 dolarów miesięcznie. Gdyby nie ta cena, z pewnością dalibyśmy SendInBlue wyższą pozycję w naszym zestawieniu
Pabbly
Pabbly zaawansowane narzędzie, które niestety jest dostępne wyłącznie w płatnym wariancie (nie licząc 30-dniowego okresu próbnego). Z drugiej jednak strony Pabbly wyróżnia się:
- obszerną listą integracji,
- możliwością przyjmowania płatności od klientów,
- opcją tworzenia estetycznych formularzy.
Pomimo nieco wyższej ceny (najtańszy pakiet od 25 dolarów miesięcznie), oferuje on szeroką gamę funkcjonalności. Podobnie jak w przypadku SendInBlue, również w tym przypadku cena jest właściwie jedynym minusem oferowanego rozwiązania.
Automizy
Automizy to kolejne profesjonalne narzędzie służące do prowadzenia kampanii email marketingowej, które zapewnia korzystającym zeń przedsiębiorcom między innymi takie funkcjonalności jak:
- elegancko zaprojektowane szablony maili, których wygląd można dostosować pod specyficzne potrzeby danego przedsiębiorcy,
- responsywność układu maili (dobrze wyświetlają się one zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych),
- generowanie tytułów maili z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji,
Cena za miesiąc korzystania z tego programu zaczyna się od 9 dolarów, ale trzeba mieć na uwadze, że najtańszy plan obejmuje jedynie 200 rekordów w bazie mailingowej.
SendGrid
Jeśli chodzi o program do mailingu SendGrid, jest to cenne, zapewniające wysoką skuteczność prowadzonych działań narzędzie mailingowe, szczególnie polecane w przypadku niewielkich firm. Warto wówczas zwrócić uwagę na takie zalety opisywanego rozwiązania jak na przykład:
- zaawansowana analityka pozwalająca na ocenę skuteczności prowadzonych działań marketingowych,
- łatwy dostęp do wsparcia telefonicznego.
- możliwość zaawansowanej edycji w HTML.
ConvertKit
ConvertKit, podobnie jak większość tego typu rozwiązań, również jest dostępny w dwóch wariantach: płatnym oraz darmowym. Klienci korzystający z tego rozwiązania mogą liczyć na takie funkcjonalności jak na przykład:
- bezpłatny plan obejmujący 1000 adresów w bazie mailingowej – jest to dość duża liczba jak na wersję bezpłatną,
- możliwość bezpłatnej migracji z innych narzędzi do prowadzenia kampanii mailingowej,
- wysoki współczynnik dostarczalności maili,
- panel służący do analizy skuteczności kampanii w ramach e-mail marketingu.
Niemniej jednak trzeba zwrócić uwagę na poważną słabość, jaką stanowi brak możliwości integracji bazy danych ConvertKit z popularnymi platformami sprzedażowymi. Taki stan rzeczy może skutecznie zniechęcić osoby z branży e-commerce.
Programy do mailingu – ranking na 2023 rok. Podsumowanie
Nie ulega wątpliwościom, że programy do mailingu stały się cennym narzędziem we współczesnym świecie biznesu. Wybór odpowiedniego rozwiązania powinien zależeć od takich czynników jak na przykład specyfika działalności biznesowej, budżet zaplanowany na działania marketingowe oraz oczekiwane funkcjonalności.
Warto zatem najpierw dokładnie przeanalizować potrzeby firmy, by móc wybrać takie narzędzie, które najlepiej spełni te wymagania. Dzięki rosnącej liczbie dostępnych programów, przedsiębiorcy mają szeroki wybór i mogą znaleźć narzędzie idealnie dopasowane do swoich celów marketingowych.